První práce na stavbě nového mostu začaly dne 16.července 1896 a byly ukončeny v měsíci srpnu
1897. Most spočívá na pěti pilířích, z nichž dva jsou břehové a stojí na břidličné půdě 4 m pod
hladinou vodní. Stavbu pilířů provedla firma Prücker & Dusil za 33.000 zl. Železnou konstrukci
dodala českomoravská mostárna v Libni za 59.000 zl. Veškeré železo vážilo 146.000 kg. Na stavbu
mostu přispěli: Český sněm 33.000 zl, stát 10.000 zl, okr.výbor 15.000, ostatní hradila obec.
Dne 18. července 1897 konalo se slavnostní posvěcení a otevření nového mostu. V předvečer
slavnosti byl most osvětlen a na ostrově vypálen ohňostroj. Hlavní slavnost ohlašoval budíček a
střelba z hmoždířů o páté hodině ranní. Zvaným hostům vyšlo vstříc obecní zastupitelstvo na
nádraží. V 9 hodin ráno zastavil výminečně rychlovlak a byli uvítáni přibyvší hosté. O 10.hod.
konal velmistr řádu křižovnického Dr. Václav Horák slavnostní bohoslužby ve zdejší kapli, při
nichž členové Cyrilské jednoty zapěli mši od Witta. Na to šlo se na most, kde starosta Nosek měl
řeč, na niž velmistr Horák odpověděl. Slavnost byla zakončena hostinou na Staré poště a hudebním
koncertem v hotelu u Šebestů.
Na začátku mostu je mýtný domek, v němž se vybírá mýto. V r.1925 byl most znovu natřen
fermežovou barvou za obnos 24.000 Kč, na zimu r.1930 asfaltován a na jaře 1931 cesta opravena.
|